بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم احمد اصل رکن آبادی روز یکشنبه، با ابراز تاسف عمیق نسبت به حادثه انفجار در بندر شهید رجایی بندرعباس و عرض تسلیت به خانواده های داغدار، جامعه دریایی کشور و تمامی هموطنان اظهار کرد: تمام ظرفیت های عملیاتی، فنی و خدماتی بندرکاوه در راستای کمک رسانی و تداوم جریان تجارت دریایی کشور بسیج شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم احمد اصل رکن آبادی روز یکشنبه، با ابراز تاسف عمیق نسبت به حادثه انفجار در بندر شهید رجایی بندرعباس و عرض تسلیت به خانواده های داغدار، جامعه دریایی کشور و تمامی هموطنان اظهار کرد: تمام ظرفیت های عملیاتی، فنی و خدماتی بندرکاوه در راستای کمک رسانی و تداوم جریان تجارت دریایی کشور بسیج شده است.
وی با بیان اینکه ما در کنار جامعه بزرگ دریایی کشور ایستاده ایم، ادامه داد: هیچ کشتی و هیچ عملیات بندری در کشور بدون پشتوانه نخواهد ماند و بندرکاوه با تمام توان در خدمت فعالان صنعت حمل ونقل دریایی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه قشم توضیح داد: در این شرایط حساس، این شرکت در کنار جامعه دریایی و بندری کشور خواهد بود و هرگونه همکاری لازم را برای تسهیل عملیات بندری و دریایی ارائه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، انفجار بزرگی که روز شنبه، 6 اردیبهشت 1404 در بندر شهید رجایی بندرعباس به وقوع پیوست، تاکنون 28 کشته، 6 مفقودی و 800 مجروح برجا گذاشته است اما اطلاعات دقیقی درباره علت وقوع حادثه در دست نیست.
رییس جمهور روز گذشته دستور بررسی سریع موضوع این حادثه را صادر کردند و هم اکنون وزیر کشور به نمایندگی از شخص پزشکیان در بندر عباس حضور دارد؛ همچنین وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بندر استقرار یافته اند.
بندر شهید رجایی حدود 2 هزار و 400 هکتار است. این بندر ظرفیت جابجایی سالانه 70 میلیون تن بار را دارد که این رقم شامل سه میلیون TEU محموله کانتینری است.
این بندر از 23 اسکله به عمق 15 متر تشکیل شده است که تنها یک اسکله بدلیل انفجار دچار خسارت سنگین شده است اما شدت انفجار موجب توقف موقت عملیات تخلیه و بارگیری تا اطلاع بعدی شده است.
همچنین بندرکاوه، علاوه بر نقش تجاری - خدماتی خود به عنوان دهکده بار و پایگاه لجستیک (در پیوند با بندر شهید رجایی) از سهم قابل توجهی در توسعه عمومی جزیره قشم برخوردار است.
محدوده کلی این بندر در زمینی به عرض 700 متر و طول 900 متر با مساحت تقریبی 63 هکتار و در حد فاصل جاده درگهان لافت تا دریا قرار گرفته است.
احداث اسکله این بندر از سال 1376 با مشارکت سرمایه گذاری صنعت نفت و سازمان منطقه آزاد قشم آغاز و در پایان سال 1380 مرحله اول آن خاتمه یافت.
اسکله بندرکاوه در منطقه شمالی جزیره قشم (در عرض جغرافیایی 27 درجه و 26 دقیقه و طول جغرافیایی 56 درجه و 55 دقیقه) برای واردات و صادرات اجرا شده و به علت جریانات آبی مساعد و کرانه بسیار عمیق آن (5.23 متر) قابلیت پهلودهی شناور های به ظرفیت یکصد هزار تُن را دارا است.
این اسکله سه بخش عمده، پل دسترسی، سکوهای پهلوگیری و تاسیسات بندری را دارد، پل دسترسی آن 230 متر است و دارای 2 باند عبوری هر کدام به عرض 5/3 متر و مساحت یک متری در طرفین اسکله برای پیاده روها و لوله های آب و سوخت و آتش نشانی است.
دال بتون آرمه پل دسترسی از نوع مرکب و به ضخامت 25 سانتی متر است و تاسیسات بندری در مساحت تقریبی 136 هزار متر مربع پیش بینی شده که شامل انبار کالا و ترانزیت، انبار روباز به مساحت 23 هزار و 700 متر، ساختمان کنترل تردد، آتش نشانی، گمرک، آب شیرین کن، مخزن های آب و سوخت، پارکینگ ماشین آلات و فضای سبز، استراحتگاه خدمه کشتی ها و کامیون داران است که در مرحله های بعدی طول اسکله تا 290 متر و عرض آن به 36 متر خواهد رسید.
سرویس دهی به شناورهای صد هزار تنی، پیش بینی های لازم برای ریل گذاری و نصب جرثقیل های ریلی تخلیه و بارگیری از کشتی ها Ship Loader / Un Loader و در سمت دریا از نوع Ghntry crane و در سمت ساحل از نوع جرثقیل های زرافه ای به عمل آمده است. از دیگر ویژگی های این بندر نزدیکی آن به شهرک صنعتی کاوه است.
در این شهرک، بندر و بار انداز و انبار پشتیبانی، بندر چند منظوره در غرب بخش انبارها، راه آهن و ایستگاه راه آهن، تصفیه خانه صنعتی، فعالیت های صنعتی و خدماتی و غیره پیش بینی شده است که این ویژگی در دیگر کرانه جنوبی ایران وجود ندارد.
{{name}}
{{content}}